streda 28. septembra 2016

Brunch v SNG

Slovenská národná galéria už nejaký čas usporadúva brunch v kaviarni Cafe Berlinka, teda taký ten "raňajko-obed", ktorý v zásade vykonávame takmer každý víkend, len  s tým rozdielom, že tu si stačí rezervovať miesto a prísť. Nemusíte nakupovať potraviny, variť, prestierať ... jednoducho jedlo, program a príjemnú atmosféru za vás pripravia iní. A to je presne to, čo väčšina z nás v nedeľu potrebuje, nie? Nestarať sa ... o nič. =D Ja som svoj prvý brunch v SNG zažila ešte len teraz prednedávnom, 25.9.,  a bol to veľmi príjemný zážitok, s ktorým sa s vami rada podelím.

Prvým krokom k účasti na tejto akcii je rezervácia miesta či miest - počet je totižto limitovaný a miesta odchádzajú naozaj rýchlo. Ja som vždy pridlho váhala (či budem mať čas, s kým ísť, s kým neísť a podobne) a tak mi  utekal jeden brunch za druhým. Tentokrát som si myslela, že mi tiež ušiel, ale našťastie ostávali posledné dve voľné miesta... tak som skrátka prestala uvažovať, lebo niekedy je menej uvažovania viac, a rovno som ich rezervovala. Miesto si rezervujete platbou, vopred, na účet. Jedna osoba stojí 21 eur (nápoje sa platia extra!), deti sú do istého veku zdarma, ale keďže tie zatiaľ nemám, nepamätám si do akého. Určite sa však nebojte deti zobrať - na brunchi boli rôzne vekové kategórie a myslím, že si to decká (ale aj rodičia) dosť užívali.=D 

Ak teda máte rezerváciu za sebou, môžte sa začať tešiť. Ja som sa tešila veľmi, lebo veď to zverejnené menu bolo neskutočne lákavé. A následná skutočnosť nezaostávala za mojimi predstavami. Tak napr. lievance s paprikovou omáčkou a slaným syrom ... s priateľom, s ktorým som tam inak bola pre upresnenie.=D ... spolu sme sa zhodli, že paprikovú omáčku by sme dávali na všetko - na mäso, k vajíčkam, na cestoviny, do šalátu, na pečené zemiaky.... Jednoducho lahoda.
Čo sa týka servírovania jedál, tie boli podávané vo forme švédskych stolov, ale v konečnom dôsledku vás obsluhovali kuchári. Porcie dávali skôr degustačné, ale ak ste si povedali, tak vám "naložili" alebo ste sa skrátka vrátili po dupľu.=D 

Zdroj:https://www.facebook.com/SlovenskaNarodnaGaleria/photos/gm.1045157128939059/10154541762264345/?type=3&theater
Na moje sklamanie som však začala byť plná asi už po treťom, trošku väčšom degustačnom chode, ale nevzdávala som to, lebo veď ešte ma čakalo množstvo lahôdok.=D 
Hádam jediné, čo som neochutnala bol chod s lososom, lebo akosi mu neviem prísť na chuť a do kuracích krídel som tiež len zobla, čo ma trošku mrzí lebo boli skvelé, aj keď túto časť kuraťa nemám veľmi rada (a nie, skutočne nie som tak vyberavá v jedle ako zniem =D). 
Za to som však ochutnala paštrnákovú kašu a tá teda bola jedna báseň! No a takto sme jedli od 11tej, kedy brunch oficiálne začal, do cca pol jednej, keď sme sa oddávali šálke dvojitého pressa, ku ktorému sme si najprv dali granolu s vanilko-citrónovým jogurtom, a neskôr som to zajedla korenistým cheesecakom. A keďže na priateľa bol až priveľmi aromatický, tak som zjedla rovno dva ... skrátka  boli famózne! 

Inak čo sa týka sedenia, sedelo sa za dlhými stolmi (odhadom tak pre 14 ľudí), dokopy troma, ak si dobre spomínam, takže všetci sedeli viac-menej pokope, čo je skvelá príležitosť na zoznámenie sa so svojimi neznámymi susedmi. My sme sa ale so svojimi susedmi veľmi nesocializovali, lebo po pravej strane sedela početná rodinka, teda skupinka sama o sebe, a po ľavej strane trošku ofučané dievčatá, ktoré keď sa najedli (cca o dvanástej), riešili, čo tu pre boha budú ešte do druhej robiť. No a to sa pomaly dostávame k programu, predtým však ešte spomeniem, že nikto sa neurazí, ak si zoberiete svoje veci a sadnete si k malým stolíkom po obvode miestnosti, kde budete mať väčšie "intímčo".

Foto: Gabriel Kuchta
Zdroj: 
https://www.facebook.com/SlovenskaNarodnaGaleria/photos/?tab=album&album_id=10154604346859345
No a program bol jednoduchý: od 11tej do 13:00 ste mohli jesť, rozprávať sa, zoznamovať sa, socializovať sa, tancovať na príjemnú ?swingovú? hudbu, jednoducho čokoľvek. Od 13:00 do 14:00 ste mohli v tejto činnosti pokračovať alebo ste si mohli ísť vypočuť výklad a pozrieť výstavu. K tomuto brunchu patrila výstava Stana Filka: Poézia o priestore - kozme. V ten deň prebiehala finisáž tejto výstavy, takže sme ju stihli naozaj na poslednú chvíľu. Keby že niet brunchu, nechám si výstavu ujsť, ale keď som tu už bola, šla som si ju pozrieť a vypočuť. Totižto slovenské umenie 60-tych a 70-tych rokov nie je úplne moja šálka kávy, takže ma to prirodzene netiahne na takúto výstavu. Umenie tejto doby mi príde priveľmi sexuálne surové až akési neukojené či úchylné. Sex či nahé ľudské telá sú súčasťou umenia odjakživa, ale v tejto umeleckej podobe mi proste nie je jedno ani druhé akosi veľmi pochuti.=D Ale teda išla som, pozrela som sa, dozvedela som sa niečo nové ... zasa za stratený čas to nepovažujem.=D 

Foto: Gabriel Kuchta
Zdroj: 
https://www.facebook.com/SlovenskaNarodnaGaleria/photos/?tab=album&album_id=10154604346859345
A tým sa vlastne celý brunch skončil. Spokojne napapaní až prejedení a kultúrne vyžití, sme išli nedeľný brunch v SNG vychodiť do slnečného septembrového mesta. Nakoľko ani jeden z nás ešte nevidel novú barokovú záhradu na Bratislavskom hrade, vybrali sme sa tým smerom. Odtiaľ pochádzajú aj tieto fotografie, na ktorých vám konečne môžem predstaviť moju "folklórnu" blúzu (záhradu nie) a moje momentálne najobľúbenejšie sako. Viaže sa k nemu taká celkom milá historka zo dňa, keď som ho mala oblečené prvý raz. To sme tak mali firemnú poradu, šéfka s kolegom nahlas riešila obchody, keď druhý kolega nečakane hodil do éteru: máš bohovské sako. Nikto z nás tento kompliment nečakal, najmä nie tak nahlas, keďže som sedela vedľa neho... takže si viete predstaviť to hrobové ticho, ktoré nastalo na tých pár sekúnd, kým sme si uvedomili, že jeho poznámka na moje sako, nemá nič spoločné s riešením nastoleného problému. Tak sme sa na jeho nedočkavosti schuti zasmiali, súhlasne odkývali jeho kompliment, že áno, máš pravdu a vrátili sa k danej téme. A ja sa tiež vrátim k tej svojej zasa.=D

Nie som veľkým zástancom riflí, ale odkedy chodím do práce s istým dresscodom alias rifle sú zakázané, práve cez víkendy dostávam chuť na také to "nič neriešiť, natiahnuť rifle a ísť". A tak som zvolila rifle s vysokým pásom, vyšívanú "folklórnu" blúzu, s ktorou sa chcem pochváliť pomaly už štvrť roka a moje obľúbené sako. Pôvodne som si chcela obuť balerínky, ale to by som nesmela byť hlava deravá a nesmela by som ich zabudnúť doma. Nie, že by som mala niečo proti keckám, kecky milujem, ale tak nejak som tomu chcela dodať elegantnejší šmrnc, lebo veď je nedeľa a vy idete s priateľom na príjemné "rande" a nechcete budiť dojem, že sa vám vlastne nič nechce "riešiť".=D
Ale teda aj takto nejak u mňa vyzerá to, u mnohých nenávidené, slovné spojenie "športová elegancia" alebo inak povedané "keď neriešim" alebo ešte inak povedané "aj u mňa v skrini nájdete rifle".=D

Toľko k  brunchu v SNG, ktorý bol pre mňa uvoľnený, príjemný, lahodný. Za seba môžem povedať, že to určite nebol môj posledný... len potom odporúčam - choďte na prechádzku. My sme chodili tri hodiny v kuse a pekne nám to množstvo skonzumovaného jedla vytrávilo.=)
BB





2 komentáre:

  1. Nikdy by mi nenapadlo kombinovať tuto bluzu a toto sako, ale musím uznať,že to vyzerá štýlovo :-)...a akcia naozaj zaujímavá. Byť tak panička pri peniazoch;D, tak sa takto stravujem každú nedeľu...kultúrne výžita:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vieš čo, kolega ma inšpiruje.=D On veľmi rád kombinuje vzor so vzorom a vyzerá to úplne super. Tak skúšam aj ja.=DDD
      Ja momentálne zisťujem, že každá lepšia reštaurácia poriada nedeľný brunch. Čo ti poviem - byť tak panička pri peniazoch, tak sa tak stravujem každú nedeľu.=DDDD

      Odstrániť