sobota 18. februára 2017

My Beauty Diary #7: "mintové" podkladové bázy

V dnešnom článku by som vám rada predstavila 2 podkladové bázy pod make-up. V prvom prípade ide o podkladový bázu od značky Pupa Milano a v tom druhom o produkt značky The Face Shop. V podstate fungujú na rovnakom princípe - sú zelenej/mintovej farby, takže by mali neutralizovať začervenané miesta na tvári, a teda slúžiť ako podklad pre ďalšie kroky. Priznám sa, že s podkladovými bázami veľa skúseností nemám. Moja vôbec prvá bola práve od značky The Face Shop, za ňou nasledovala opäť výrobok od TFS a aktuálne končím so značkou Pupa Miláno. Ako teda vidíte, moja história podkladových báz nie je ani dlhá, ani rozmanitá. Na druhej strane, trojročná skúsenosť s produktom TFS ma len utvrdila v tom, prečo mám tento produkt rada a naopak, krátka ale negatívna skúsenosť s produktom PM ma zasa  ešte viac utvrdil v tom, že staré je lepšie ako nové. Poďme na to ale postupne a podrobnejšie. =)

PUPA MILANO Professionals Primer Tvár
Od Pupy som skúsila už viacero výrobkov - štetec na make-up, laky na nehty, púder, rúže a ceruzky na pery, primer. Chvíľu som rozmýšľala aj nad make-upom, ale som rada, že som sa nenechala zhýčkať dostupnosťou. Z vymenovaného by som totižto s pokojným srdcom odporučila len klasický, tuhý a vysúvateľný rúž a ceruzku na pery, pretože je pomer - cena/výkon - bez debaty vynikajúci. Všetko ostatné ma sklamalo na celej čiare. Vráťme sa ale k podkladovej báze.


Nakoľko nemá zmysel prepisovať funkciu primera z oficiálnej stránky, dovolím si tento zdroj doslova citovať:

"Zjednocovací a vyhladzovací základ pod make-up. Aké je tajomstvo perfektného a dlhotrvácneho mejkapu?
Zjednocujúci a Vyhladzovací Základ pod  Make-up, profesionálny PODKLAD značky PUPA, vytvorí bezchybný základ pre aplikáciu mejkapu alebo bronzeru.
Minimalizuje vrásky, póry a nedokonalosti a robí pleť dokonale hladkou a zamatovou.

Zlepšuje trvácnosť mejkapu, bezchybné líčenie tváre po celý deň."

Primer predávajú v 6 rôznych farbách, pričom zelený (ten som si vybrala ja), je určený pre mastnú-zmiešanú pleť, na zmatnenie a mal by mať "korekčný účinok" na začervenanú pleť. 
Ja mám mastnú pleť so začervenanými miestami v oblasti nosa a úst. Primer som použila tak ako som zvykla používať ten od The Face Shop - na vyčistenú tvár som naniesla trocha hydratačnej emulzie - nechala vstrebať, následne nato primer a už len klasicky BB krém, púder a hotovo.

Čo sa týka konzistencie výrobku, tá je ľahká, ale nie je riedka, bez vône... skôr má len veľmi slabunký "chemický zápach". Nedá sa prirovnať ani ku gélu, krému či oleju... skrátka výrobok rozotriete na tvár, pričom nemáte pocit, že by sa vstrebával do pleti, ale skôr ostáva na jej povrchu. Napokon na konci rozotierania je na prstoch a pokožke cítiť taký síce púdrový ale akoby mastný povlak, ktorý mne osobne nebol príjemný (asi ako keď dopíšete kriedou). Avšak predpokladám, že to je to, čo by malo vytvárať ten hladký a zamatový povrch. Ako však môžte ďalej vidieť na obrázku nižšie, primer sa po rozotretí naozaj nevstrebal, miesto toho sa ostal "zdrcnutý".

Spomínaná zelená farba sa vytráca okamžite ako začnete výrobok rozotierať - bohužiaľ pigmentácia je tak slabá, že nijak neznižuje intenzitu ani neprekrýva či nekoriguje, nazvime to už akokoľvek, červené miesta. 
Tiež som si nevšimla minimalizáciu pórov. Avšak najväčším sklamaním je výdrž. Vďaka typu pleti aký mám, sa mi pleť začne lesknúť pomerne rýchlo - do pár hodín. Avšak pri tejto báze som mala dojem, že produkciu mazu ešte podporuje a moja pleť bola ako disko guľa už behom hodiny. A to už ani nehovorím, že make-up bol "zdrcnutý" alebo "cakey", ak by sme to mali pomenovať anglickým termínom... 
Poslednou čerešničkou na torte boli vyrážky... a nie jedna... milión. Môžem povedať, že odkedy som v decembri zmenila svoju starostlivosť o pleť, toľko vyrážok som ešte nemala. 
Vinník mi bol teda hneď jasný, takže som ho prestala používať. Pleť sa za pár dní upokojila, a teraz len "doliečujem" tú galibu, ktorá ostala. 

Aby som zhrnula túto dvojtýždňovú skúsenosť, pre mňa tento primer nesplnil nič z toho, čo sa uvádza v oficiálnom popise. A tým myslím ABSOLÚTNE NIČ. Ak by som to mala ohodnotiť hviezdičkami, dala by som presne pol hviezdičky z celkových 5, a to len kvôli baleniu a dostupnosti vo viacerých, hoc asi tiež nefunkčných, farbách. Balenie je veľkosťou primerané, ľahko sa s ním manipuluje a aj dizajn je celkom jednoduchý ale elegantný. 30ml kúpite za 11 eur a 90 centov.

THE FACE SHOP Air Cotton Make-up Base
Ešte v r. 2014 som si doniesla od tejto značky mintovú podkladovú bázu s názvom Lovely Meex. Tá sa minula a miesto nej som kúpila jej upgrade - Air Cotton Make-up Base. Tento výrobok majú v dvoch farbách - v mintovej a fialovej.

Podkladové bázy od The Face Shop
Oficálny popis výrobku znie nasledovne:

"1. Its cotton content keeps moisture and provides soft and smooth finish.
2. Making toned down skin to bright and clear skin look.
3. Smart seed Hawaiian clay coordinates with natural skin tone"

Konzistencia výrobku je aj v tomto prípade veľmi ľahká, skôr krémová a naozaj hydratačná. Môžte ho teda použiť aj bez svojho bežného krému. Rozotiera sa jednoducho a v porovnaní s vyššie spomenutým produktom sa vstrebáva.
Ako môžme vidieť na obrázku, táto báza má skutočne mliečnu zelenú alebo mintovú farbu. Práve z toho dôvodu by som ju odporučila skôr bledým typom pleti, čo ja mám, takže som spokojná. Totižto keď sa báza rozotrie zanecháva biely tón na pleti a to je to, čo prekrýva tú červenosť. Bieloba sa, keď sa krém vstrebe, samozrejme vytratí. V každom prípade treba byť opatrný s množstvom - netreba si toho dávať veľa - naozaj len primerané množstvo alebo prípadne len lokálne, na začervenané miesta.
Iná vec, ktorá ma oslovila na tomto produkte je vôňa - je veľmi príjemná, svieža a kvetinová. Samozrejme po nejakom čase si na vôňu zvyknete a prestanete ju cítiť, ale ten začiatok je krásne voňavý!!!!
Čo sa týka výdrže make-upu, je podstatne lepší ako u predchádzajúceho produktu. Make-up vydrží v peknom stave zhruba ten pol deň, čo je pri mojom type pleti celkom slušné. Hlavne sa mi však z bázy nerobia vyrážky a celkove ju moja pleť znáša veľmi dobre.
Ďalšou výhodou tohto produktu je aj to, že má ochranný faktor pred slnečným žiarením SPF 30.
Balenie je štýlovo veľmi podobné, akurát je väčšie a lacnejšie. 40 ml kúpite cez eBay za necelých 5 dolárov.
V celkovom hodnotení by som tak tomuto produktu dala 4 hviezdičky z celkových 5, pretože produkt plní to, čo oficiálne deklaruje. (5 hviezdičiek nedávam, pretože neverím v dokonalosť a vždy je čo zlepšovať!=D)


Hore: The Face Shop, dole: Pupa Milano
A aká je vaša obľúbená podkladová báza? Používate/nepoužívate? Máte skúsenosti s kozmetikou od Pupa Milano? Dajte vedieť dole v komentároch.=)
BB

12 komentárov:

  1. Nepoužívam... relatívne mám dobrú pleť... asi by bolo čo zlepšiť, ale zasa, kým nemám výrazný problém, používam čo najmenej prípravkov. Moja denná príprava je BB krém a púder, aj ten bol donedávna transparentný. No a BB krém jednoznačne od The Face Shop, ja môžem túto značku tiež odporučiť. Keď som ho začala používať, mala som fajn pleť a po Face Shope ostala dlhodobo ešte lepšia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, ty máš naozaj perfektnú pleť - vždy som sa čudovala prečo vôbec používaš nejaký make-up resp. BB krém. Nemáš žiadne jazvičky, póry, červené či suché miesta, pigmentové škvrny....nič!!!=D
      Mne sa teraz veľmi páči tá posledná objednávka - púder od Holika Holika je skrátka perfektný. A zatiaľ sedí aj BB krém. Minimálne odtieň je úplne na jednotku.=) Ten od The Face Shop sa mi akosi zunoval a to som mala len malé balenie. Ale áno - vo všeobecnosti je to určite jeden z najlepších BB krémov aké som zatiaľ vyskúšala.

      Odstrániť
    2. No práveže takú tú hladkú farebnú jednotnosť tváre predsalen dosiahnem len troškou bb krému xD... tak preto to používam... a trochu sa mi mastní, takže vždy mám po ruke púder. Ono ani nie veľa, ale nemám rada ten pocit, radšej chcem "suchšiu" pleť.

      Odstrániť
  2. Podkladová bázu používam z avonu :) a som veľmi spokojná....dokonca mi stačí dať si obyčajný denný krem a naň nanesiem korektívne guličky od Avonu :) nádherne mi prekryjú nedokonalosti pleti a rozžiaria tvár.....a moje okolie si to všimlo hneď v prvý deň používania :)

    dokonca mám max factor cc korektor žltej farby na kruhy pod očami...no áno žiaľ nie vždy sa mi podarí 8 hodinový spánok :) a potom to na druhý deň ráno vidieť :D takže si tam nanesiem opatrne pár bodiek ....tak ako pri tvojej druhej baze co píšeš netreba prehánať s dávkovaním :D..krásne sa vstrebe a na to nanesiem ešte tie korektivné guličky...nanášam ich veľkým štetcom :)

    keďže už sa blíži moja 30tka, tak som si povedala, že nejaké tie krémy a malá úprava tváre nezaškodí ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja s kozmetikou Avon nemám skoro žiadne skúsenosti.=/ Resp. vedela by som datovať, tie posledné skúsenosti, tak asi do r. 2005.=D Akosi všetci ľudia s katalógom idú mimo mňa.=D Ale tie korektívne guľočky ma celkom zaujali, pretože to znie ako taká jednoduchá rýchlovka ideálna na ťažké rána, keď sa človeku nechce nič, ale aj tak musí do práce =D - skrátka nakrémuješ sa a tvár prejdeš štetcom s pár rýchlimi pohybmi. Hotovo, môžeš ísť.=D Či?

      Odstrániť
  3. Presne tak site ako na mna ;) ked chcem za 5 min vyzerat k svetu a popritom sa ponahlam do prace ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. S bázami je to tak, jednak by sa teda očividne mali do pleti vklepat a nie rozotierať, a jednak je potreba vybrať si na typ pleti správnu. Ja som tiež mala predtým takú tú na silikónovej báze - to sú tie čo presne spravia taký ten film na tvári, a divila som sa, že mi upchá póry a ešte aj tak mi na nej mejkap šupinkuje. Tak som si nechala poradiť a mám krémovejšiu od Catrice a tá sedí viac, snažím sa ju naozaj vklepať a hlavne - nechať ju chvílu zaschnúť než nanesiem mejkap, inak sa to proste scucne dokopy a zhrudkuje. Takže občas je fígel aj v tej samotnej aplikácii.

    Každopádne, odkedy som absolvovala kurz sebalíčenia, kde som sa také veci naučila, tak som akosi prestala mejkap nosiť, a nosím len BBkrém s púdrom a kvapkou korektoru pod oči :D (a pod BBčko si bázu nedávam)

    Aktuálne som si ulovila vychválený BBkrém Missha Signature (kórejská značka myslím) tak som zvedavá :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za tip. Keď sa dostanem zasa k podkladovej báze, vyskúšam ju vklepávať miesto toho, aby som ju rozotierala.=)
      Ja inak tiež make-up nepoužívam. Tiež len BB krém a púder. A BB krém len kórejskej značky. Vyskúšala som dva BB krémy (Vichy, Garnier) a oba som hodila do koša takmer nové, takže nemám chuť skúšať niečo ďalšie.
      A inak Missha je kórejská značka a osobne mám od nej pár výrobkov resp. skúsila som a som s nimi spokojná, takže dobrá voľba. Pôvodne som si chcela od Misshy kúpiť make-up, že konečne vyskúšam, ale po emsiaci premýšľania som nakoniec zasa skončila pri BB kréme.=D Chystám sa aj na recenziu, ale momentálne akosi niet času.

      Odstrániť
  5. najlepsia podkladova baza pre mna je od theBalm, sametovo hebka, netreba jej vela, krasne sa rozotiera, kedze mam mastnejsiu plet, ocakavam od bazy primarne zmatnenie a vyhladenie rozsirenych porov, na to je uplne dokonala.. :) nie je tak uplne na zjednotenie tonu a farby pleti, ale na to pouzivam korektor, cize s touto bazou dosiahnem krasne zjednotenie..
    mam skusenosti aj s inými, napr. od Rimmel Lasting finish, ta je uplne silikonova a nevstrebe sa mi tak do pleti, lepkava, sedi na pleti a "nesadne"..
    avsak ta od theBalm- uplna dokonalost pre mna :) cenovo drahsia, ale kedze jej staci len kvapka, mina sa pomaly :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja by som práveže veľmi potrebovala zjednotiť tón. Samozrejme trápia ma aj tie póry, ale s tým som už akosi zmierená. A hlavne tým, že BB krém nemá nejakú extra vysokú kryciu schopnosť, veľa u mňa spraví práve mintová báza.
      A tú bázu objednávaš cez net alebo kde ju kupuješ? Lebo ja som túto značku zatiaľ videla len v Sephore... ale tiež zasa nemám nejaký veľký prehľad.

      Odstrániť
  6. Ja pouzivam od Nyx a som celkovo spokojna, avsak moja skusenost s podlakovymi pabazami je na tom nejak podobne ako ta tvoja :D.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja som od NYX ešte nič neskúsila, hoci ma samozrejme veľmi láka vyskúšať niečo, rovnako aj od MAC či Bobbi Brown, ale zatiaľ mám najlepšie skúsenosti/prehľad s kórejskou kozmetikou ... inými slovami, v iných značkách sa doslova neorientujem/tápem a bojím sa to kupovať.=D Takže ja som zatiaľ bez podkladovej bázy... aspoň dovtedy kým neobjednám tú od The Face Shop.=D

    OdpovedaťOdstrániť