sobota, 25. marca 2017

Not an ordinary tourist...

Koncom februára pribudla do môjho šatníka tretia sukňa od krajčírky. Pár fotiek hotovej sukne  ste mohli vidieť už na Instagrame, a pár krát som svoj plán - dať si ušiť sukňu - spomínala v priebehu posledných mesiacov aj tu, na blogu. Od prvotnej myšlienky, že z tejto látky chcem sukňu, cez kúpu látky, hľadanie krajčírky až po samotné šitie, skrátka celý tento proces trval až okolo siedmych mesiacov.=D Samozrejme, že zo sukne som nadšená, hoci chvíľu som mala pochybnosti či je vôbec vhodná na denné/bežné nosenie. Tak som sa spýtala priateľa, že či nie je predsa len priveľmi teatrálna na bežný deň... na čo som dostala odpoveď, že ale láska, ty si celkove teatrálna na akýkoľvek deň. Musím povedať, že sú dni, kedy na seba natiahne len rifle a tričko... ale v zásade mal pravdu. Takáto odpoveď ma uspokojila, a teraz sukňu veselo nosím.


Sukňa má celkove veľmi pozitívne ohlasy od okolia, pričom najviac ma tešia pohľady malých dievčatiek, pretože sukňa je dlhá a so spodničkou objemná, a tak trochu princezničkovská. Jedna dievčatko v Portugalsku zo mňa doslova nevedelo spustiť oči, keď sme sa míňali a hlávku otáčala aj keď sme od seba boli už dobrých pár metrov. A hoci ja som už veľká, stále je vo mne to "princezničkovské ja", ktoré je nadšené z toľkého objemu (spodný obvod sukne 2,5 m) a dĺžky rovnako ako to malé dievča na ulici.


Chvália ju však aj mnohé dospelé ženy, ktoré najviac prekvapuje, že látka je vlastne obyčajná dekoračná látka z Ikei.=D Tú som objavila v katalógu ešte v lete minulého roka, keď som sedela u Polly na káve. Skrátka nastalo v mojej hlave to typické "bum", že toto je super látka a bude z nej super sukňa! A tak mesiac na to som kúpila dva a pol metra tejto látky za 15 eur a nejaké drobné. Látka je ťažká a pevná, a tak mi bolo jasné, že z nej bude sukňa na skorú jar, jeseň alebo zimu.


Čo sa týka strihu, inšpiráciou mi boli edwardiánske sukne. Samozrejme, priblížiť sa dokonalej edwardiánskej siluete by vyžadovalo edwardiánsky korzet, ktorý je veľmi špecificky tvarovaný, spodničky a v konečnom dôsledku aj blúzu, ktorá sa vypchávala a vytvárala dojem, ktorý sa označoval aj ako "holubičia hruď". Mojím zámerom však bolo vytvoriť niečo nositeľné, modernejšiu verziu ... a tak sme využili pri tvorbe napr. sklady. Krajčírka si musela trocha polámať hlavu nad tým, ako to vlastne poskladať, aby tá divočina na sukni aj nejak sedela k sebe ... ale myslím, že to napokon zvládla. Sukňa obsahuje aj dosť hlboké skryté vrecká, ktoré sa dajú napratať milión vecami, a pritom vďaka záhybom nie je vidno, že sú plné.=D
Ďalšou inšpiráciou bola ale aj Ulyana Sergeenko či rôzne dobové fotografie.
Sukňa bola zároveň šitá tak, aby sa pod ňu vošla aj moja spodnička v štýle 50. rokoch. Ja som totižto miestami dosť nerozhodný človek, a tak som si povedala, že sukňa musí vyzerať dobre bez spodničky aj so spodničkou.=D


Čo sa týka zladenia tejto sukne, musím povedať, že napriek divokému vzoru je perfektne kombinovateľná. Navrch si zvyknem obliecť jednofarebnú košeľu alebo blúzku. Ak chcete niečo ležérnejšie, no stále ženské, viete sukňu skombinovať aj s obyčajným tričkom. Na nohy potom môžte  obuť lodičky, šnurovacie topánky, členkové topánky, baleríny ... vysoké aj nízke.


Fotky k tomuto príspevku sú z Porta (článok k nemu si môžte prečítať TU). Ako si môžte všimnúť, nie som tak úplne obyčajný turista - ja totižto "turistikujem" v opätkoch. A áno, pokojne aj vyše 10 km za deň.=D Podobným štýlom som obehla aj Istanbul, ale to samozrejme hovoríme o hrubom a nie extrémne vysokom opätku a o pohybe po meste. Do prírody a zlého terénu nosím vhodnejšiu obuv. Čo je však na mne očividne turistické sú pózy. Mojim zámerom bolo spraviť v Porte naozaj krásne fotky, využiť všetky tie krásne scenérie, ale na to akosi nebol veľmi čas a naša technika (rozumej kompakt) nestačila. Takže prinášam aspoň to málo, čo sa dá.

Ako sa pozdáva tento model vám? Využívate textil z Ikei? Ja napr. už dlhšie sledujem, že mnoho krajčírok šije z Ikea látok (alebo aj posteľných návlečiek) dobové kostýmy...
BB

2 komentáre:

  1. Tak podľa môjho názoru je táto sukňa dokonalá :-) :-) :-) :-)..a ja sama musím podotknúť, že vždy som radšej teatralna ako obyčajná :P.. osobne by son rada mala v šatníku sukne presne tohto typu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, keď si už človek zvykne na všetky tie pohlady (pozitívne aj negatívne)? tak vrátiť sa k tomu "obyčajnému" ... to je skrátka čistá nuda.=D A momentálne som sa rozhodla, že začnem odkladať peniaze na repliku dobových šiat!=D Ale ten plán má pokračovanie, takže to poviem niekedy pri káve.=D

      Odstrániť