pondelok 14. augusta 2017

Monte Alegre; 3. časť

A je tu tretí a posledný diel o mojej letnej dovolenke (tu nájdete PRVÚ a tu DRUHÚ časť, ak ste ich ešte nečítali =)). Pôvodne som ani nemala v úmysle písať až tri články. Najprv som si myslela, že jeden bude stačiť, potom, že dva... a nakoniec sú rovno tri.=D Aj keď o Malte si myslím, nie je až toľko čo písať, predsa len som sa jej rozhodla venovať celý jeden článok. Na Maltu som sa chcela ísť pozrieť roky rokúce, ešte skôr ako to začalo byť "in" - teda v dobe, kedy všetci chodili do Španielska, na sever Talianska a samozrejme, do Chorvátska. Samozrejme ju ale všetci v mojom okolí videli skôr ako ja... ja však môžem povedať, že som sa na Maltu doplavila loďou až z Hamburgu.=D

Musím povedať, že vidieť Maltu zo vzduchu - to je krása. Ale vidieť ju z lode, ako sa vám pomaly črtá na obzore... to je skrátka úplne iný zážitok. Chvíľku som sa cítila ako v jednom z filmov o Angelike, ktorá sa plaví po Stredozemnom mori, aby našla svojho manžela Joffreya de Peyrac. Predstavte si to, stojíte na palube, pod vami gýčovo modré more, tak modré, že ani neveríte, že je to skutočnosť a pred vami sa pomaly z oparu vynára ostrov. Vždy som si Maltu predstavovala ako ostrov s množstvom zelených políčok na povrchu, ale Malta, to je "50 odtieňov béžovej". Jediný akcent tvorí modrá voda naokolo, sem-tam olivovo zelený kríčok, ktorý z diaľky i tak farebne splýva s béžovou a balkóny, ani tie ale z diaľky neuvidíte.... Ach, ale aj tak, tie balkóny! Na tie som sa tešila najviac a nesklamali. Ale už zasa predbieham. Začnem pekne od začiatku.

Zastávka lode na Malte bola naozaj krátka. Okolo ôsmej večer sa začali nakladať a vykladať kontajnery. Žeriavy pracovali celú noc, pričom už o 4:30 ráno ďalšieho dňa nám volali, že agent je na ceste po mňa, mám sa do hodiny pripraviť. Celú noc som sa budila, takže som vstala dezorientovaná, zničená a so žalúdkom, ako po prechľastanej noci. Rýchlo som sa umyla, obliekla a ... išla som sa rozlúčiť s kapitánom na mostík. Bolo mi z toho naozaj smutno. Už som to spomínala, ale kapitán bol naozaj milý a veľmi sa staral o môj pobyt na Malte - čo ubytovanie, čo doprava, dokonca ma povzbudzoval aj slovne, že Malta je krásna a ten jeden deň si tam mám určite užiť. Ubytovanie som totižto nemala zabookované. Nevedela som, kedy presne loď pripláva, a tak sme sa s priateľom dohodli, že si ho nájdem až rovno na mieste. Nakoniec sme to však všetko doriešili cez agenta - odvoz z lode na hotel, ubytovanie v hoteli aj odvoz z hotela na letisko. Určite sme niečo preplatili, ale s ohľadom na to, že bola zrovna sezóna v plnom prúde, povedali sme si, že to je o.k., hlavne, že je to pre mňa najpohodlnejšie riešenie. Čo sa týka peňazí, priateľ ešte ráno išiel ku kapitánovi po peniaze (ten slúži aj ako bankomat pre posádku), lebo som nemala pri sebe dostatok hotovosti a agenta bolo treba vyplatiť.... skrátka išiel ku kapitánovi po 100 eur. A kapitán mu na to, že k...a (domyslite si to obľúbené poľské slovíčko), tvoja "kobieta" (žena) ide za tebou cez pol sveta a ty ideš len po 100 eur????!!!! Ja som ti pripravil 200!=DDD... skrátka geniálny chlapík. Takže mala som postarané o ubytovanie, vyriešenú dopravu, aj po finančnej stránke som bola úplne v pohode. Predo mnou bola celá Malta a jeden celý deň.
Marsaxlokk
Agent teda prifrčal o 5:30. Rýchlo sme sa s priateľom rozlúčili v štýle pohoda, zajtra sa vidíme. Ale pohoda to nebola a zajtra sme sa vidieť nemali... obom sa nám chcelo plakať a s týmto pocitom sme obaja bojovali celý deň - ale to už žiaľ, každý sám. Agent bol fajn chalan - nízky, veľmi vystajlovaný a pekný. Oceňujem, že síce bol nizučký, no vždy sa s kufrom, ktorý mal teraz už 20 kíl, naťahoval sám. Dokonca mi aj vždy otvoril šupacie dvere od mini vanu... hoci v prvom momente som stála pri dverách spolujazdca, ktoré otvoril a ja som sa už-už pomaly do nich tlačila. Bolo mi síce divné, prečo mám sedieť na strane spolujazdca a nie vzadu, ale ja sa nikdy veľmi nepýtam. Až potom sa priateľ smeje, že vy máte volant na opačnej strane!!!(Teda tam, kde mi máme miesto spolujazdca.) Vtedy som spozornela a na pol ceste som sa zastavila. A agent horlivo prikyvuje a začne s historkou, že ako sa mu tam ľudia bežne pchajú, že si idú sadnúť... Tak som sa zasmiala, že haha a išla som si sadnúť dozadu.=D
Takže na Malte sa jazdí "opačne" a chvíľu mi trvalo, než som si na to zvykla. Celkove chalan jazdil dosť... príšerne, tak "južansky" a dosť dlho som mala pocit, že sme neustále v protismere a každú chvíľu nás zabije. Potom som si zvykla, že nie, my naozaj nie sme v protismere, tu sa len jazdí inak. Potom som sa upokojila a začala si užívať jazdu. Pomaly začalo vychádzať slnko, takže obloha bola prekrásne sfarbená. A toľko bežcov už o šiestej ráno! Ale chápem - už o šiestej bolo okolo 26 stupňov.... ešte o hodinu viacej, a už by sa vám na tom slnku bežať nechcelo. Takto ešte len vychádzalo slnko a vy ste si to mohli naplno užiť.

Z prístavu Marsaxlokk ma agent viezol prakticky cez pol ostrova do Sliema - čo je, ako povedal agent, malé turistické centrum. Nevedela som čo to je a kde to je, len som dúfala, že je to niekde pri mori, pretože nebolo by mi nič tak ľúto, ako byť na ostrove a nebyť pritom pri mori. Čoskoro som však zistila, že to bola geniálna lokalita! Lepšie by bolo už len bývať rovno vo Vallete. Poloha hotela bola teda super, ale k tomu sa dostanem neskôr. K samotnému hotelu.
Hotel sa volal Kennedy Nova. Došli sme tam okolo 6:40 ráno. Klasicky sa ubytuváva až od druhej poobede, tak som sa trocha bála, že s tým bude problém, ale nakoniec mi pridelili izbu už takto skoro ráno, lebo ako povedala recepčná: nechcem vás tu mať do druhej na recepcii. Izba stála 90 eur na noc, takže som čakala niečo... čo si užijem, veď bežne izbu za 90 eur nemávam.=D Za 4 eurá a 50 centov som si doplatila vysokorýchlostný internet, 50 centov bol miestny poplatok a šup do izby - dať si sprchu, hodinku si pospať, prezliecť sa a hor sa objavovať Maltu.
Pohľad na Valettu zo Sliema
Ulička Sliema
Izba číslo 505 bola malinká izbička - taká akurátna - s veľkou posteľou, skriňou, dvoma zrkadlami.... čistá. V prvom momente som sa však zľakla, že je úplne bez okna a chytal ma klaustrofobický pocit. Potom som ale zistila, že okno tam je... len s výhľadom do malinkého dvora. Keď som si ten "výhľad" chcela odfotiť, na náprotivný balkónik vyšiel dedulo v speedo plavkách a zaujal opeľovaciu pózu, čo je trocha zvláštne, keďže slnečné lúče sa na ten dvorček asi ani nedostanú ako je deň dlhý. Tak som to rýchlo cvakla a zatiahla som závesy, ktoré ostali v nezmenenej polohe až do môjho odchodu.
Izba s výhľadom
Kúpeľňa bola.... ach.... no škoda opisu. Tlak vody žiaden, takže som sa ledva osprchovala, zato zospodu vane tiekla voda o 100 šesť, takže všetky pripravené uteráky som využila na to, aby som tú vodu z podlahy odsala. Chvíľu som sa aj bála, že som niekoho vytopila, ale nikto sa nesťažoval tak som to nechala tak. Záchodová doska bola rozožraná od chemikálií, takže som spotrebovala takmer celý toaleťák, aby som si ju obložila - vitaj šetrenie životného prostredia! Vtedy som si spomenula, že slečna na recepcii spomínala aj nejaký bazén na streche na siedmom poschodí... ale pri pohľade na kúpeľňu som si povedala, že ak je bazén udržiavaný rovnako ako kúpeľňa, tak bože chráň.
O siedmej hodine a pár minút som sa hodila do postele, že si na chvíľku ľahnem.... keď za tri minúty začalo vŕtanie do steny - hádam hneď vedľa v izbe... a neprestávalo ďalších pár minút. Hovorím si okej, toto asi tak skoro neskončí, idem pozrieť do mesta. Vďaka svojmu vysokorýchlostnému internetu som rýchlo zistila, že Valetta je hneď oproti cez zátoku a trajekt mi stojí rovno 3 minúty od hotela!

O 7:45 som stála na "zastávke" a čakala som. Medzitým sa ku mne pripojil Ind, ktorý prišiel na hudobný festival, ktorý v tých dňoch že vraj na Malte prebiehal. Vyzeralo to na celkom fajn chalana, akurát ja a small talk ... po chvíľke som vyčerpala svoje schopnosti viesť takýto rozhovor a nenápadne som sa odšuchtala o kus ďalej, akože sa zvedavo obzerám... čo som sa vlastne aj, ale chápete... V každom prípade i tak sme na môj vkus pokecali až-až. Veď viem odkiaľ pochádza, čo na Malte robí, s kým tu je, čo si chce ísť pozrieť... Bola som na seba pyšná. Po 15 minutách potom došiel trajekt do Valetty. Jednosmerný lístok stál 1,50; spiatočný 2,80. Ľudí bolo takto skoro ráno naozaj máličko, čo mi úplne vyhovovalo. Samotná cesta trvala asi 5 minút, zbytok trvalo uväzovanie loďky. Vzdušnou čiarou je to naozaj kúsok - zo Sliemy dokonca dovidíte na Valettu.
Niečo po ôsmej som teda vystúpila vo Valette a hovorím si - som tu! Nemala som konkrétny cieľ, na múzeá, kostoly som chuť nemala, skôr som sa len chcela prejsť po meste, sadnúť niekam na kávu, dať si niečo na raňajky. A tak som sa jemným zombie krokom pomaly sunula cez uličky do centra mesta. A tie uličky sú naozaj pôvabné - plné balkónov. Inak je celé mesto opäť - v odtieňoch béžovej. Kde-tu na konci ulice zahliadnete more, inde medzi domami zasa zasadený kostol... a tak si idete, až nakoniec zistíte, že to mestečko je vlastne veľmi jednotvárne... pekné, ale jednotvárne. A trocha špinavé a smradľavé... a rozostavané... ale to je "problém" asi celej Malty, že sa všade stavia. A takto som si chodila a obdivovala mesto, architektúru, balkóniky...
Inak teplo bolo úmorné a slnko pálilo už takto skoro ráno. Ešte dobre, že som si prezieravo obtočila okolo hlavy, ako turban, šatku, inak by som asi po celom dni dostala úpal. Takto som si len spálila tvár a ruky.
Asi najkrajší pohľad sa mi v meste naskytol v záhrade s názvom Upper Barrakka Gardens. Po uličkách, kde je žiadna alebo len minimum zelene, je táto záhrada ako taký malý raj s krásnym výhľadom. Je tu aj taký malý stánok s občerstvením. Ja som si tam dala slaný koláč, ktorý, čo som si všimla, ponúkajú takmer všade na Malte... celkove takéto koláče ľúbim, takže som si veľmi pochutila. Môj bol plnený špenátom. No a v okolí tohto stánku boli asi dva tucty mačiek, ktoré tam okrem iného lovili a plašili holubov.=D A boli naozaj všade...
Valetta

Tradičná maltská sladkosť - pudina
Okolo desiatej na mňa padla strašná únava, takže som si to mierila k nejakému povzbudzovadlu - káve. Milujem vysedávanie pri dobrej káve a jedna kaviareň, Caffe Cordina, ktorú som cestou minula ma obzvlášť uchvátila, a tak som sa k nej vrátila. Sadla som si dovnútra, pretože kaviareň má veľmi zaujímavý historický interiér, je klimatizovaný a v strede má dlhý barový pult pri ktorom ľudia postávajú a popíjajú kávičku. Sama som si objednala ľadovú kávu a koláč. Pôvodne som chcela citrónový, no objednala som napokon jeden z tradičných maltských, tzv. pudina - "traditional bread pudding". Bolo to plné sušeného ovocia, veľmi hutné a čokoládové. Až tak veľmi mi to nechutilo... alebo ma skôr znechutil ten modrý kúsok ozdoby. Nemám rada v jedle umelo vyzerajúce veci... skrátka koláč som nedojedla, čo sa mne stáva málokedy. Mali tam ale kopec ďalších vecí, ktoré je určite treba ochutnať.
Táto pauza mi však veľmi nepomohla, začínali ma bolieť nohy a išla na mňa strašná únava, tak som sa rozhodla, že sa vrátim na hotel a chvíľku si pospím. Až potom budem pokračovať v objavovaní mesta. Čo sa týka prehliadky mesta, ako vidíte, nešla som vôbec do hĺbky. Neštudovala som na čo sa pozerám, kam mám ísť ďalej. Skrátka nechala som sa viesť a čo som našla, to som našla. Skôr som si vychutnávala krásny horúci deň, atmosféru mesta a krásnu architektúru.

Na hotel som sa zasa vrátila pomocou trajektu niečo pred dvanástou. Hodila som sa na postel, zavrela oči... a zrazu počujem nie vŕtanie, ale omietanie - viete, to nanášanie, šúchanie, šúúúúchanie... tu! Rovno mne za oknom! Počujem mrmlanie robotníkov! A potom vŕtačka - zas a znova! Mala som pocit, že sa mi za chvíľu prebojujú do izby. A tak som na seba hodila plavky a išla na mestskú pláž, ktorú som si všimla z trajektu. Vzdialená bola cca 1,4 km, čo zabralo tak 15 minút chôdze. Túto trasu som v zásade absolvovala v ten deň 4 razy - dva razy tam aj späť, pretože som si chcela ešte večer odfotiť pohľad na Valettu. Poviem vám ale, že nohy ma boleli ešte dva dni na to.=D V ten deň som nachodila veeeľa kilometrov. Ale späť k pláži.

Čo som mohla vidieť z lode, Malta má po obvode skôr skalnaté zrázy, takže aj pláže tomu odpovedajú. K tým najkrajším by vás mali zobrať napr. výletné lode, ktorých je tu neúrekom. Veľmi známa je napr. modrá lagúna.
Mestská pláž, na ktorej som bola ja, bola tiež vlastne len kamenná doska a pár kameňov, z ktorej viedli do vody schodíky ako do bazénu. Na dno nedosiahnete, voda je pomerne hlboká, je preto fajn si zobrať nafukovačku, na ktorej môžte "chrochniť", keď vás plávanie unaví. Na pláži som potom nenašla ani sprchy či prezliekarne, takže od vody pôjdete mestom celý zlepení od morskej vody, ale ste na dovolenke, tak je to jedno.=D Horšie je to, že na pláži nie je ani centimeter chládku, takže sa nemáte kam schovať, pokiaľ si nevezmete sami nejaký dáždnik.
V každom prípade, mne sa táto mestská pláž páčila kvôli dvom veciam! Za prvé - voda bola tak akurát osviežujúco teplá a čistá. Nie som bohvieaký plavec, a tak nemám rada, keď nedosiahnem na dno, ale tu som naňho aspoň dovidela, voda bola pokojná, takže mi to vôbec neprekážalo.
Vo vode okolo vás potom pláva húf malinkých rybičiek. Je to celkom sranda, keď sa rozhodnú plávať rovno cez vás, lebo keď sa o vás obtrú, veľmi to šteklí.=D No a druhá vec, pre ktorú túto pláž úplne milujem - kúpete sa s výhľadom na Valettu! Na pláži som strávila dokopy asi dve a pol hodiny a veľmi som si to užila. Asi inak začínam novú tradíciu - kúpať sa v mori len jeden deň v roku - vid minuloročný pobyt v Piran. Ale asi je to lepšie ako nič, nie?
Mestská pláž s výhľadom na Valettu
Z pláže som odchádzala okolo tretej a cestou som sa zastavila na sezamovú žemľu plnenú kopou zeleniny a tuniakom. Dostať sa k nej však chcelo dávku trpezlivosti ako u mňa, tak aj u ujca, čo predával, pretože predo mnou bola trojgeneračná nemecká rodinka, ktorá kupovala zmrzlinu - celá rodina si kupovala zmrzlinu! A dve malé deti sa nie a nie rozhodnúť akú zmrzlinu chcú, do akého kornútku a koľko kopčekov. Napriek tomu, dospelí boli ešte nerozhodnejší... stále vravím: dajte ľuďom na výber a nevyberú si! Mne by to ani tak nevadilo, ale po tom čvachtaní sa vo vode, som bola naozaj, ale naozaj hladná, a keď som hladná, som strašne zlá..... Ale nakoniec sa dostalo aj na mňa, najedla som sa pekne pod horúcim slnkom a išla sa umyť na hotel. Inak na Malte nepoznajú tieň. Reálne som sa za celý deň nemala kam schovať, veď napokon aj preto som došla červená ako rajčina. Prvý chládok sa objavila až o pol ôsmej večer. To som si dovolila aj sadnúť si na promenádu na lavičku a chvíľku len tak posedieť!

Keď som sa vrátila na hotel, robotníci stále pracovali. Bola som však tak vyčerpaná, že som dokázala zaspať a to rovno na celých 20 minút - spotená, slaná od morskej vody.... až kým ma zasa neprebudilo búchanie a vŕtanie. Tak som išla do sprchy a dala sa trocha dokopy. Vybavila som si check-in na raňajší let a odišla do mesta na večeru a nejaké nákupy. Objavila som totižto obchodnú uličku, kde boli obchody ako Dorothy Perkins, Top Shop a dokonca aj Miss Selfridge a všade mali letné zľavy. Žiaľ, nakoniec som ani nič nekúpila, ale ani nič zaujímavé tam nemali. V Miss Selfridge mali krásne šaty posiate korálkami, vážili asi 5 kíl a podľa toho aj stáli. Navyše sa hodili len na významné udalosti ako odovzdávanie Oskarov a podobne. Overal bol cenovo o.k., ale zasa nemali moju veľkosť... ale boli ozaj krásne. Z obchodov som si potom išla na zmrzlinu - dva "kopčeky" za 3 eurá a 50 centov... ale to boli skôr malé Tatry, kopčiská, ktoré som jedla pol hodinu. Boli tak veľké a sýte, že inú večeru som už potom na moje poľutovanie, nejedla.=( Odtiaľ som si išla už len odfotiť výhľad na Valettu a pomaly šla späť na hotel, keďže som chcela ísť skoro spať - ráno som vstávala zasa o štvrtej, aby ma o piatej vyzdvihol agent a o siedmej letela do Viedne.

Takže aj takáto môže byť jednodňová dovolenka. Áno, je trocha povrchná, ale od jedného dňa nemôžete čakať veľa. Na druhej strane som si tento deň i tak užila, a to najviac ako sa za daných okolností a bez akejkoľvek prípravy, dalo. Osobne sa teším na ďalšiu návštevu Malty. S priateľom sme sa bavili, že by sme to mohli spojiť aj s pobytom na Sicílii, ktorá je hneď kúsok. Napokon z Malty sa poriadajú na Sicíliu aj jednodňové výlety... mať na to čas, určite by som to nevynechala, pretože Sicília je tiež jeden z mojich cestovateľských snov.
Takto som teda zakončila moju letnú dovolenku. Ráno presne o 5:00 po mňa prišiel agent - svojou dochvíľnosťou mi doslova vyrazil dych, a odviezol ma na letisko. Pán na recepcii v hoteli ešte nezabudol podotknúť a šibalsky žmurknúť, že mi pridelili pekného agenta.=D Ja mám však  pocit, že na Malte je každý mladý muž pekný... takým tým južanským spôsobom - dobre pestovaný, opálený a nastajlovaný ako z módneho žurnálu.=D

Na letisku som odbavila všetky formality behom 10 minút, išlo to naozaj veľmi rýchlo a potom som si sadla na raňajky. Na letisku je dostupné aj klavírne krídlo, ktorého sa chopili dve deti - teda jedna mladá slečna a jeden chlapček.... a hrali naozaj krásne. Ľudia si to veľmi pochvaľovali... takže ak hráte na klavír a do odletu ešte ďaleko, chopte sa príležitosti aj vy, bolo to veľmi príjemné. Inak letisko je prťavé a miest na sedenie je dosť málo. Toto je prvé letisko, kde pri gate-och neboli sedačky. Mne osobne to až tak nevadilo, hoci s mojim zlým držaním tela ma po chvíľke začnú bolieť kríže, ale napr. predomnou bola partia dôchodcov, ktorí si tam tú pol hodinu tiež odstáli... ale nefrflali.=D
Let prebehol úplne bez problémov. Prvú hodinu som prespala a druhú som sa dívala von z okna. Žena vedľa mňa zatiaľ stihla vypiť minimálne dve "kabelkové" fľašky vína - teda len dve som videla, bohvie koľko toho vypila, kým som spala... pričom prvú fľašku otvárala ešte počas toho ako prebiehala inštruktáž letušiek. Vo Viedni z nej ťahalo ako zo súdka s vínom, ale chápem, skrátka len nerada lieta.=D No a z Viedne som išla už len domov - do reality a negatívneho šumu.=D
BB

1. Výborný článok, našla som tu niekoľko podstatných informácií (napríklad že nesmiem zabudnúť na klobúk a dokúpiť 50tkový opaľovací krém :D a nevedela som, že tam jazdia na opačnej strane!) Síce som to tak nejak tušila, keďže kamoška, ktorá tam býva, mi už čo to povedala, ale z jej podania "domácej" (navyše odjakživa hodne južanský typ, večne snedá) mi to neprišlo až tak desivo rozpálené, ako asi v skutočnosti bude.
    Zaujala ma možnosť výletu na Sicíliu - to možno naozaj do programu zahrnieme!
    A ak sa môžem vrátiť k môjmu plánu na itinerár - zlyhal na plnej čiare, dva dni som lustrovala visitmalta.com a tripadvisor, a nakoniec som uznala, že proste pôjdeme, kam nás nohy zavedú :D
    Každopádne môj itinerár by nemal formu knihy ako u tvojej kamošky, my si vedieme maximálne google dokument s odkazmi :)
    Ale na to gýčovo modré more sa už neskutočne teším.

Inak gratulujem k prežitiu samostatného výletu, vyzerá to tak, že si si ho naozaj poriadne užila :)

A úplne mimochodom, kamoška tiež býva v Slieme a budeme tam bývať u nej, takže som rada že je to naozaj taká vychytená lokalita :)

2. Jeeeejjj, tak to som rada, že si tu našla nejaké dôležité info.=D Pokrievku hlavy by som ozaj nevynechávala ak plánujete byť celý deň vonku, čo asi áno, keďže to je asi aj účelom dovolenky.=D A krém detto. Ja hlúpa som sa za celý deň natrela len raz (medzitým sprcha, more, pot...), že veď toľko prežijem... a nie, treba sa krémovať.
    Ani ja som inak nevedela - som bola prekvapená ako puk, že jazdia opačne. S tým samozrejme súvisia aj autobusové zastávky. Čakala som, že z tejto zastávky sa ide do mesta a nie, z tej sa išlo úplne opačným smerom. Akože detaily, ale človek si to tak dosť pomaly uvedomuje.=D Aj z jazyka som bola ohromená - podľa internetu sa radí k arabskému nárečiu s veľkým vplyvom taliančiny. Ale v prvom momente ma to tak zaskočilo, že tak toto som ešte v živote nepočula!=D Čistá exotika tá krajina.=D Človek si myslí, že ho nič neprekvapí, veď je to stále Európa a opak je pravdou.
    Inak ešte k tým radám, vo Valette si dávajte pozor na autá - jazdia po tých úzkych uličkách, takže miesta na vyhnutie je dosť málo... a najmä, keď vybehnú zo zákruty, akože niekedy som ostala dosť prekvapená, že fuhhh, tak to bolo o chlp.=D

Ten ostrovček je tak maličký, že ho prejdete krížom krážom za tri dni.=D Naozaj sa tentokrát s itinerárom netráp.=)A zbytočne neutrácajte za výletné lode a podobné hlúposti ... teda nejaký výlet určite treba absolvovať, len som chcela povedať, že na ostrove je perfektná infraštruktúra za päť peňazí, čiže lacná...

A jasné, výlet som si užila. Je mi trocha ľúto, že som išla len na týždeň a nemohla si pozrieť napr. Bejrút, Salerno a podobne... ale verím, že nejaké príležitosti ešte budú.=)

Wau, závidím takú kamošku, ku ktorej sa dá chodiť na prázdniny.=D A ešte býva v takej lokalite - pre turistov ako stvorené. Od reštaurácií, obchodíkov, pláže, výhľadu... je tam všetko. Dokonca aj maďarská reštaurácia, keby sa vám zacnelo po niečom "známejšom".=D
    Verím, že sa vám bude páčiť. Plánuješ potom aj nejaký článok?

3. Moc ďakujem za rady. Ja som na takejto dlhšej dovolenke nebola už sto rokov (ak vôbec) a som zvyknutá skôr na také tie víkendy niekde, kde človek chce za dva dni vidieť niečo zaujímavé, tak si neviem zvyknúť na tú myšlienku, že ísť len tak a neplánovať. Ale asi by mi to prospelo. Idem tam hlavne relaxovať, a prílišné premýšľanie by bolelo :)

Či napíšem článok? Môj blog je obecne tak neaktívny že neviem :D ale pokúsim sa aspoň o nejaké dojmy. Minimálne na instagrame niečo bude :)

4. To musí byť super, keď si takto sama, len si tak chodíš, nemusíš sa s nikým baviť, nikomu podriadovať.... chcela by som mať toľko odvahy, aby som vedela chodiť na dovolenky osamote.

1. No jo, cez deň je to super... ale keď sa večer nemáš s kým podeliť o zážitky - neviem, bolo mi trocha smutno. Myslela som si, že cestovať sama je väčšia zábava, ale v ten deň mi to až tak neprišlo. Ale zasa beriem to s rezervou s ohľadom na okolnosti.=) Ďalšiu takúto cestu si určite užijem ešte viacej - budem menej nervózna a budem mať aspoň ako takú predstavu čo ma čaká. A už ani na letisku sa nestratím.=D